Baterija za električno kolo je običajno že priložena h kolesu. Včasih je integrirana, to pomeni vmeščena znotraj okvirja, drugič pa je na okvirju ali prtljažniku kolesa. Če se namešča baterija za električno kolo na navadno kolo, potem je običajno v prtljažniku lai na sredini okvirja, odvisno je, kam se montira motor. Katero boste izbrali, je odvisno od tega, kaj hočete od električnega kolesa. Če boste potovali dlje in če morate premagovati večje klance, potem je priporočljivo, da izberete večjo baterijo.
Baterija za električno kolo je lahko starejše izvedbe, ki je težja in ekološko dosti bolj sporna ter kasneje reagira kot nova LiIonska baterija, ki uporablja čisto novo tehnologijo. Njena prednost je tudi v tem, da se sama polni kot dinamo v času, ko je kolo v prostem teku in dosega visoke hitrosti kot na primer pri vožnji po klancu navzdol. Poleg tega je bistveno lažja in boljša za vožnjo, ker boste morali zaradi manjše teže manj poganjati kolo.
Baterija za električno kolo se polni enako kot mobilni telefon preko polnilca. Za vas bo lažje, če je nameščena tako, da se s kolesa lahko sname, ker jo boste lažje polnili. Polni se nekaj ur, od 2 do 5 ur, odvisno od tipa baterije in od velikosti baterije. Pozimi jo je treba shraniti na toplo in suho ter jo nekajkrat polniti do 70 % in ne pustiti, da se sprazni do konca, enako kt pri mobilnem telefonu.
Če boste delali na ta način, vam bo baterija za električno kolo zdržala tudi do dvakrat več časa, kot običajno. Baterijo lahko zamenjate in kupite novo, stane pa kar precej denarja. Kupi se jo na servisih ali v spletni trgovini in tam, kjer prodajajo fizično električna kolesa. Svetuje se vam, da na navadno kolo ne nameščate sami baterije in motorja, ker lahko pride do električnega udara, če ne veste točno,. kaj je treba narediti.